Veelgestelde vragen

Neem gerust contact op als u nog een vraag heeft.

  • Hoe komt het dat de occasions van Turnhout Auto’s zo scherp geprijsd zijn?

    Door ons netwerk en sterk inkoopkanaal hebben wij de mogelijkheid occasions scherp in te kopen. We zijn een klein familiebedrijf. We hebben geen grote showroom, maar een bescheiden ruimte waar onze occasions getoond worden. Hierdoor zijn onze overheadkosten zeer laag. Daarnaast verkopen wij ook business-to-business en daardoor is onze omloopsnelheid hoog. Wij kopen en verkopen 750 auto’s per jaar. We hebben talent voor het inkopen van de juiste en aantrekkelijkste auto’s tegen de laagste prijzen.

  • Kan ik bovenop de internetprijs extra kosten verwachten?

    Wij denken dat een transparante prijsstelling een deel van ons succes is. We doen niet aan allerlei ingewikkelde bijkomende kosten omdat u een auto wilt inruilen of garantie wilt. Voor een controlebeurt, , car cleaning interieur/exterieur, een nieuwe APK keuring én garantie rekenen wij slechts € 250,- kosten. Verder geen verrassingen. Optioneel bieden we wel extra services die u van tevoren door ons toegelicht krijgt, zoals verschillende aflevermogelijkheden. 

  • Hoe ben ik er zeker van dat de kilometerstand klopt?

    Wij zijn altijd aangesloten geweest bij Stichting Nationale Auto Pas (NAP). Iedere auto wordt afgeleverd met het NAP teller rapport van de RDW, waarmee u inzage krijgt in de kilometerhistorie van de auto. Het Tellerrapport maakt duidelijk of een tellerstand van een gebruikte auto logisch verklaarbaar is. De Stichting Nationale Auto Pas (NAP) heeft haar historische database overgedragen aan de RDW. De Stichting NAP en de RDW werken sinds enkele jaren samen en bestrijden en voorkomen tellerfraude. 

  • Waar komt mijn nieuwe aanwinst vandaan?

    Onze inkoopkanalen bepalen onze kracht. Wij kopen de auto’s alleen bij erkende merkendealers en leasemaatschappijen. Hierdoor is de staat van onderhoud en kilometerstandhistorie bekend en gedocumenteerd. 

  • Kan Turnhout Auto’s mijn nieuwe auto ook financieren?

    Wij werken samen met Bovemij. Als onderdeel van de BOVAG-branche is Bovemij op de hoogte van de actuele ontwikkelingen in de mobiliteitsbranche. Met de marktconforme tarieven van Bovemij bieden wij u de juiste financieringsoplossingen. Door gespreid te mogen betalen is de aanschaf van een bepaalde auto wellicht beter haalbaar voor u.

  • Kan ik mijn auto ook inruilen?

    Inruil is bij ons altijd mogelijk. We doen u graag een passend voorstel.

  • Mag ik een aankoopkeuring laten uitvoeren op jullie occasions?

    Ja, u mag van ons te allen tijde een aankoopkeuring laten verrichten op de auto welke u overweegt te kopen. Het belangrijkste is dat u met een goed gevoel de deur uitgaat. Als hier een aankoopkeuring voor nodig is, is dat voor ons geen enkel probleem. Kosten voor een dergelijke keuring zijn vanzelfsprekend wel voor uw rekening.

  • Wat is het verschil tussen een BTW en Marge auto?

    Als u particulier bent is er geen verschil. BTW of Marge heeft alleen invloed op zakelijke rijders. Als zakelijke rijder, heeft u bij een BTW auto nog de mogelijkheid de BTW terug te vorderen bij de belastingdienst na aankoop. Overigens staan al onze auto’s inclusief de BTW geprijsd, tenzij uitdrukkelijk anders vermeldt.

  • Wanneer kan ik langskomen?

    Wij zijn op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag geopend van 10.00 uur tot 18.00 uur en op zaterdag van 11.00 – 15.00 uur. Op woensdag alleen op afspraak. Wij zijn regelmatig onderweg om voor u de juiste auto te zoeken. Om teleurstellingen te voorkomen, vragen wij u sowieso altijd eerst even te bellen. Dan zorgen wij dat de koffie klaar staat en de auto gereed staat voor een proefrit. Tot ziens bij Turnhout Auto’s.

     

Bel Turnhout Auto's